Hoe kun je een school beveiligen?
Recente tragedies hebben de dreiging van schade aan de universiteit in de hoofden van studenten, ouders en opvoeders vergroot. Helaas is het reactionaire tribuut de aanschaf van geaccepteerde apparatuur in een poging de veiligheid te herstructureren. alvorens kostbare schoolgelden uit te geven, is het echter van cruciaal belang te buigen voor een meer grondige aanpak. […]

Recente tragedies hebben de dreiging van schade aan de universiteit in de hoofden van studenten, ouders en opvoeders vergroot. Helaas is het reactionaire tribuut de aanschaf van geaccepteerde apparatuur in een poging de veiligheid te herstructureren. alvorens kostbare schoolgelden uit te geven, is het echter van cruciaal belang te buigen voor een meer grondige aanpak. In feite, in het verleden het primaire streven van scholen is om te onderwijzen, waarom niet maken weloverwogen beslissingen? Hier zijn 10 gebieden om aan te kondigen bij het effectief verminderen van het risico voor de veiligheid van de school. Deze tips komen voort uit een groot beveiligingsbedrijf, bekijk ook de pagina van beveiliging nieuwegein als u hulp nodig heeft.

10 tips voor een veilige school.

1. BEHEER

Scholen zijn tegenwoordig enorm goed in het beheren van veiligheidsprogramma's. Voor noodgevallen, zoals brand en natuurrampen, hebben scholen goed ontwikkelde plannen. Deze plannen omvatten activiteiten die door leerlingen en personeel moeten worden ondernomen. De gebeurtenissen vergroten duidelijk omschreven rollen en procedures die zowel zijn vastgelegd in formele schriftelijke plannen als regelmatig worden bijgeschaafd. Helaas ontbreekt het veel scholen aan ditzelfde niveau van voorbereiding als het gaat om de veiligheid. De hoeksteen van een goed beveiligingsprogramma is een uitgebreid beveiligingsplan. Dit plan moet een energiek document zijn waarin de huidige activa, bedreigingen, hardware, procedures, enz. in detail worden beschreven. Docenten, personeel en beheerders moeten zich bewust zijn van de inhoud en hun specifieke rol en verantwoordelijkheden begrijpen. Tenslotte moet het papierwerk van het schema op competente wijze worden gedefinieerd. Degenen die verantwoordelijk zijn, moeten verantwoordelijk worden gesteld voor de doeltreffendheid ervan.

2. ACTIVITEITEN

Alle beveiligingsprogramma's zijn ontwikkeld met dezelfde bedoeling, namelijk het beschermen van activa. Niet alle programma's beschermen echter dezelfde activa. Wie een beveiligingsprogramma ontwikkelt, moet zich de vraag stellen en beantwoorden: "Wat gaat het programma beschermen? Activa kunnen vele vormen aannemen, variërend van mensen (studenten, personeel en bezoekers), tot faciliteiten (gebouwen, terreinen, apparatuur, meubilair en voorraden), tot instructie (dossiers en bestanden). Activa moeten worden geïdentificeerd en een prioriteit krijgen. Kinderen hebben uiteraard de hoogste prioriteit. instinctieve voorzieningen daarentegen vallen meestal onderaan de lijst. bij het opstellen en prioriteren van de lijst van activa is het belangrijk de input te verkrijgen van iedereen die betrokken is bij en enthousiast is over het beveiligingsprogramma.

3. GEVAREN

Net zoals activa worden geïnventariseerd en geprioriteerd, moeten bedreigingen voor die activa dat ook zijn. Bedreigingen worden gedefinieerd als de mensen waartegen het beveiligingsprogramma bescherming moet bieden. Bovendien kunnen bedreigingen zowel intern als extern zijn. Voorbeelden van literaire bedreigingen zijn studenten, personeel, ontevreden leden van relaties en overtreders van de gemeenschap. later geïdentificeerd, moeten bedreigingen nauwkeurig worden beschreven. Daarin moet het aantal personen worden vermeld dat samenwerkt om de daad te plegen, de gedragingen en kenmerken van de personen, en de omvang van de bedreiging. Scholen kunnen veel vervangende bronnen van advies gebruiken om dreigingsbeschrijvingen te ontwikkelen. Demografische gegevens kunnen dreigingsniveaus voorspellen. logboeken van wetenschappelijke incidenten maken historische gegevens en patronen mogelijk. Politieregistraties kunnen potentiële bedreigingen voor de gemeenschap identificeren. De aanbeveling uit deze en andere bronnen moet worden verzameld en gebruikt om de dreigingslijst op te stellen.

4. AFSCHRIKKING

Afschrikking is een van de meest elementaire elementen van een beveiligingsprogramma. Het doel van de afschrikking is een beveiligingsincident te behoeden voor een aangeboren poging. De sleutel tot afschrikking is een goede zichtbaarheid. Borden kunnen de aandacht vestigen op veiligheidsvoorzieningen en -beleid. Levendige verlichting kan donkere gebieden en schaduwen die als schuilplaatsen dienst doen, wegnemen. Goed gemarkeerde bewakers en begeleiders kunnen mensen op het literaire terrein tot een moeilijker en/of minder aantrekkelijk doelwit maken. Kortom, als uw school aspecten van haar veiligheidsprogramma extreem zichtbaar maakt, zullen vastberaden bedreigingen elders hun toevlucht zoeken.

5. DETECTIE

Detectie is de eerste van drie componenten van een beveiligingssysteem. Uitschakelen en golven zijn de twee andere componenten, maar zijn eerst afhankelijk van detectie. rijke detectie vereist twee stappen. Ten eerste moet een sensor signaleren dat zich een veiligheidsincident heeft voorgedaan en een alarm afgeven. Ten tweede moet iemand de oorzaak van het alarm identificeren en beoordelen. Een entreesensor zal bijvoorbeeld een alarm versturen nadat een toegangsdeur is geopend. De beoordeling kan worden uitgevoerd door een persoon ter plaatse of op afstand via CCTV. Voor beveiliging in nieuwegein kunt u contact zoeken met verschillende bedrijven, deze kunnen u helpen met detectie. In sommige gevallen kunnen detectie en beoordeling door hetzelfde element worden uitgevoerd. Een personeelsverantwoordelijke kan bijvoorbeeld een overtreder observeren (detectie) en een tweerichtingsradio gebruiken om het incident te evalueren (evaluatie). Beveiligingssystemen zijn bedoeld om in twee modi te functioneren. Over het algemeen is de eerste modus overdag wanneer de voorzieningen worden opgehaald en de tweede modus 's nachts wanneer de voorzieningen worden gesloten. Ook al maakt het beveiligingssysteem gebruik van uitwisselingsmethoden in vervangende modi, het systeem moet een evenwichtig profiel behouden. Met andere woorden, het vermogen van het systeem om een incident op te sporen moet gelijkwaardig zijn voor zowel overdag als 's nachts.

6. VERTRAGING

Vertraging in een intellectueel is niet rechttoe rechtaan bijna sloten en deuren, maar ruwweg het ophalen zelf en extra oppervlakken grenzend aan de deur. Bij deuren gaat het om scharnieren, beglazing en de basisconstructie. Voor binnendeuren is een basisbehoefte een lijst te maken van alle deuren in de assistent-professor op kamernummer. Bepaal vervolgens het gebruik van de kamer (d.w.z. onderwijs, administratie, nutsvoorzieningen, enz.). Tenslotte, maak een lijst van de ruimtes (bv. onthaal klaslokaal, computerlokaal, enz.). Het is duidelijk dat het computerlokaal een aantrekkelijker middel is voor diefstal dan het typische klaslokaal. Beveiliging nieuwegein zal u graag helpen als u hulp nodig heeft. Voor gebruik overdag, zal een gemakkelijke toegangsbout op de log on de geleerde toelaten om snel de ruimte van binnenuit te beveiligen om te verhinderen dat een reeks gewelddaden ongehinderd van ruimte naar ruimte kan gaan. Bij één intellectueel die wij bezochten, krijgen de leraren de opdracht hun deuren op slot te doen, rekening houdend met het veiligheidsalarm dat afgaat. Helaas moeten de leraren hun sleutels zoeken, naar de gang gaan om de sloten in te stellen, het lokaal weer binnengaan en de deuren aan de achterkant weer sluiten! De totale tijd om de deuren te vergrendelen bedraagt meer dan 60 seconden en de leraren riskeren een adempauze in de gang.

7. RESPONS

De respons is gebaseerd op het tijdig arriveren van een beveiligingsmedewerker bij een incident op de campus. Als algemene regel geldt dat de eerste responder binnen twee minuten of minder vanaf het moment dat een alarm wordt gemeld, moet arriveren. De plaatselijke ordehandhavers zijn meestal binnen 15 minuten ter plaatse. Het is duidelijk dat de campusbeveiliging klaar moet staan om snel te antwoorden. Belangrijke vragen die te maken hebben met beleid, omgang en opleiding zijn onder meer: Waar zijn de beveiligingsmensen voor opgeleid en toegerust (d.w.z. eenvoudige beoordeling, verzachten van een escalatie van het incident, enz.)? Kunnen zij lichamelijk geweld gebruiken om woordenwisselingen te bedwingen of uit te stellen? Zijn zij gewapend en kunnen zij dodelijk geweld gebruiken om zichzelf, de leerlingen en de faculteit te beschermen? Bij alle telefoons moet een lijst van plaatselijke handhavingsnummers in de buurt zijn opgehangen. We weten van een leraar wiens eigendom zich uitstrekt over twee steden en ook over het grondgebied van de provincie. Wie wordt het eerst gebeld en wie heeft de jurisdictie? Regelmatige contacten zijn belangrijk, zodat de politie op de hoogte is van de huidige status van faciliteiten, inschrijvingen en incidenten.

8. MITIGATIE

Mitigatie betreft daden nadat een incident heeft plaatsgevonden of tijdens een incident van lange duur, zoals een gijzelingssituatie. Bij een incident van lange duur wordt meestal gebruik gemaakt van een geïmproviseerd of een gegeven noodcentrum. Degenen die de rechtszaak voeren moeten bekend zijn met het vermogen en het omliggende gebied. De huidige talentkaarten en de grondplannen die deuren, vensters, enz. afbeelden zouden bij de hand moeten zijn. andere belangrijke hulp die zou moeten worden genoteerd omvat: trappenhuizen, verlichtingspanelen, telefoons (met inbegrip van hun aantallen), vlammenpanelen, HVAC controles, gasleidingen, enz. Een eenvoudige videotape waarop gangen, deuren en kantoren zijn opgenomen, moet ook bruikbaar zijn om cognitieve oriëntatie te geven. Deze hulp moet gemakkelijk toegankelijk zijn op een alternatieve locatie. Een centrale opslagplaats voor de boekenwijk is geen goed idee. Een mogelijkheid is om het advies te handhaven bij een zusterhypotheek in een wederkerige relatie.

Lees ook: Beveiligingstips voor tijdens het verhuizen.

9. BRIEFINGS EN OEFENINGEN

Tijdens een recent bezoek aan een plaatselijke onderwijsinstelling vroegen wij een assistent-professor of de school een schriftelijk veiligheidsplan had. Zij antwoordde: Nee. Later gingen wij naar het hoofdkantoor voor een ontmoeting met de directeur. terwijl wij zaten te wachten, zagen wij een document op het prikbord met het opschrift Veiligheidsplan. We gingen het document binnen; de intellectueel had gelijk! Het Veiligheidsplan bevatte niets meer dan evacuatieprocedures voor het gebouw. Tijdens een voorbereidend bezoek aan de school, probeerden we verschillende buitendeuren en vonden sommige niet op slot. We vroegen een beheerder naar het beleid voor extra ingangen en kregen te horen dat die op slot moesten. Regelmatige waakzaamheidstrainingen, briefings en oefeningen voor studenten, personeel en PTL moedigen deze problemen aan zodra zich een incident voordoet. Waakzaamheid op het gebied van veiligheid zou evenzeer een rantsoen van de huidige universitaire energie moeten zijn als D.A.R.E.-programma's. Bewegwijzering in intellectuele gangen moet dienen als volmaakte herinneringen nadat vreemden, ontgrendelde deuren, enz. zijn aangetroffen. Een snelle melding van getraind veiligheidspersoneel zal problemen aanpakken en kan een meer oorverdovend incident ontmoedigen of voorkomen. levendige veiligheidsoefeningen zijn even belangrijk als brandoefeningen, beide zijn noodsituaties. Personeel en studenten moeten het verschil in hun rol kennen. Bij een oefening met vlammen moeten zij het gebouw ordelijk verlaten en zich naar een voorgeschreven verzamelplaats begeven. Bij een veiligheidsoefening moeten ze in het lokaal blijven en zich op een ordelijke manier omkleden naar een aangewezen plaats, zelfs als de leraren de deur op slot doen.

10. PRIORITERING VAN RISICO'S

Scholen zijn gebonden aan budgetten. De middelen moeten dus verstandig worden gebruikt om een evenwicht te vinden tussen veiligheid en dus ook risico. Risico is recht evenredig met de dreiging. Een intellect zonder risico is onbereikbaar en onbetaalbaar. Zoals het risico evenwichtig over de faciliteiten van de hogeschool wordt verdeeld, moet het ook evenwichtig over een district of geografisch gebied worden verdeeld. Bovendien moet er rekening mee worden gehouden dat demografische gegevens en situaties zich regelmatig wijzigen. Risico's moeten niet alleen worden beoordeeld aan de hand van gadgets en bewakers, maar ook aan de hand van een gedisciplineerd programma van beheer, afschrikking, detectie, vertraging, reactie en beperking, dat wordt gemeten, getest en gedrild. Financiering moet voorrang krijgen en zo worden toegewezen dat de individuele school of het district zich gelijkmatig verbetert van slecht tot redelijk tot goed tot uitstekend, alleen al door rekening te houden met een remediërend programma voor een leerling die achterop is geraakt.

Een doordachte overweging van de 10 hierboven beschreven gebieden is van fundamenteel belang voor de aanpak van de veiligheid in het onderwijs. Het is niet de bedoeling om de waarde van een veilige leeromgeving voor kinderen te overschatten. Opsporen, corrigeren en beschermen is inderdaad een belangrijke opdracht.

Heeft u nog vragen?

Misschien dat u nog vragen heeft over dit artikel, in dat geval kunt u contact met ons opnemen.

Ook aks u tips heeft kunt u contact met ons opnemen.

Comments are closed!